Détail de l'auteur
Auteur Ikram El Barghouti |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier
Visionner les documents numériques
Affiner la recherche Interroger des sources externes
Hoe verwerken nieuwkomers Nederlands als tweede taal in het secundair onderwijs (A1- A1+) ? / Ikram El Barghouti (2022)
Titre : Hoe verwerken nieuwkomers Nederlands als tweede taal in het secundair onderwijs (A1- A1+) ? Type de document : document électronique Auteurs : Ikram El Barghouti, Auteur ; Marie De Plee, Directeur de thèse Editeur : Bruxelles [Belgique] : ISPG Année de publication : 2022 Importance : 1 vol. (184 p.) Présentation : ill. Langues : Français (fre) Catégories : [RAMEAU] Apprentissage par le jeu
[RAMEAU] Arts:Musique
[RAMEAU] Enseignement individualisé
[RAMEAU] Enseignement secondaire
[RAMEAU] Expression orale
[RAMEAU] Montessori, Maria (1870-1952)
[RAMEAU] Néerlandais (langue) -- Etude et enseignement (secondaire)
[RAMEAU] Thèses et écrits académiquesMots-clés : TFE projet DASPA Résumé : Tegenwoordig zijn er in onze Franse gemeenschapsscholen verschillende leerlingen met verschillende achtergronden. Sommige leerlingen hebben bijzondere moeilijkheden, maar moeten op een bepaald moment toch in de gewone klas worden opgenornen. Dit is het geval voor de nieuwkomers, Deze leerlingen worden in klassen geplaatst 0111 het Frans (onderwijstaal) te verbeteren. Maar ze hebben ook verschillende cursussen, waaronder Nederlands. Daarom heb ik gekozen voor het onderwerp Nederlandse taalverwerving bij DASPA-studenten. Dit proefschrift bestaat uit drie delen. ln het eerste deel leg ik uit waarom ik dit onderwerp heb gekozen en welke doelstellingen ik wil bereiken. Het tweede deel bestaat uit de théorie. Tenslotte presenteer ik drie verschillende reeksen waarin ik de twee belangrijke vaardigheden integreer: spreken en luisteren. En ook differentiatie, Montessori pedagogie, spel, technologie en muziek. Ik doe ook een analyse op het uur dat ik heb getest.
Voor mij kunnen DASPA-studenten Nederlands leren ais ze actiefzijn in hun leerproces. Ais de cursussen aantrekkelijk en innovatief zijn. En ais de docent differentieert.Cycle : Secondaire Permalink : http://www.galileonet.be/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=125812 Documents numériques
TFE électronique ISPG
EL_BARGHOUTI_IkramAdobe Acrobat PDF